Otužování

To nejdůležitější na začátek

Otužování přináší velké množství benefitů pro tvé zdraví. Posílení kardiovaskulárního systému a imunity je už klasika známá všem. Posílíš ale i nervovýhormonální systém a v jeho důsledku budeš vyrovnanější i v jiných stresových situacích. Zvedne se ti sebevědomí a rozšíří komfortní zóna. Urychlí se ti regeneracerekonvalescence. A to nejdůležitější - budeš mít ze sebe radost.

Jak začít s otužováním?

Jak jsem začal já?

V minulosti jsem se jen občas někde, v zasněžené krajině, v říčce, smočil a bral jsem to spíš tak, že tohle jen tak někdo nedokáže. Jedinou výhodou pro mě bylo, že si v zimě nemusím brát dva svetry. Za to mi pravidelné utrpení nestálo.

Jednou jsem ale šel s několika lidmi, kteří věděli, jak na to. Odhodlaně jsem vkráčel a ponořil se v klidu na minutu a zase odkráčel na břeh. Byl jsem překvapený, jak mě to nabudilo, jak se cítím spokojený a hlavně, že nejhorší na tom byl ten strach na břehu, před celou akcí. Dva dny na to jsem šel znovu a šestý den zase.

K čemu je to dobré?

Byl jsem tak nadšený z příjemných pocitů až jsem začal zjišťovat, k čemu to je dobré.

Naopak kontraindikací jsou:

Nejhorší je strach před prvním krokem!

“VLÉZT DO VODY, KTERÁ MÁ PÁR STUPŇŮ NAD NULOU, JE TO NEJMENŠÍ!”

Nedílnou součástí je dech i nedech, kterým můžete samotný ponor dostat zase na vyšší level. Ideální stav je, když se spolu s otužováním zaměříme na práci s myslí a dech. To je kombinace, která vám teprve ukáže tu mocnost a s největší pravděpodobností změní život.

Chcete se jen otužovat? Rada zní – prostě seberte odvahu a běžte, raději s někým, ale nebojte, není to nebezpečné.

Nebo chcete mít z otužování opravdový užitek? Pak hledejte informace, a nebo rovnou absolvujte nějaký kurz, kde vás vším okolo otužování provedou.

Začni teď!

A tak nakonec zbývá otázka: “Kdy začít?”

Těch přístupů je hned několik a já razím ten radikálnější přístup. Začni teď! Tvůj organismus, pokud je zdravý, totiž ponor do ledové vody, jednu dvě minuty zvládne. To, co tě brzdí je často hlava a nejistota. Jakým způsobem si zpracuješ hlavu je na tobě. Někdo proto začíná v srpnu, někdo začne sprchou. Ovšem pozor – mnozí otužilci dnes litují, že příliš otáleli.